diumenge, 4 de desembre del 2011

Poema de castellano

A la nostra classe, pel festival de nadal, farem un poema amb castella, repartit una estrofa per cada persona, i hem pensat que us podria agradar:

EL IDIOMA CASTELLANO

Señores: Una servidora,
Petra Perez Paticola,
cual la Academia Española
"Limpia, Fija y da Esplendor".

Pero yo lo hago mejor

y no por ganas de hablar,
pues les voy a demostrar
que es preciso meter mano
al idioma castellano,
donde hay mucho que arreglar. (Maria)

¿Me quieren decir por qué,

en tamaño y en esencia,
hay esa gran diferencia
entre un buque y un buqué?

¿Por el acento?

Pues yo, por esa insignificancia,
no concibo la distancia
de presidio a presidió (David)

O de tomas a Tomás,
ni de cargo al que cargó,
de un paleto a un paletó,
o de colas a Colás.

Mas dejemos el acento,
que convierte, como ves,
las ingles en un inglés,
y pasemos a otro cuento. (Rita)

¿A ustedes no les asombra
que diciendo rico y rica,
majo y maja, chico y chica,
no digamos hombre y hombra?

Y la frase tan oida
del marido y la mujer,
¿por qué no tiene que ser
el marido y la marida?

Por eso, no encuentro mal
si alguno me dice "cuala",
como decimos Pascuala,
femenino de Pascual.

El sexo a hablar nos obliga
a cada cual como digo:
si es hombre, me voy contigo;
si es mujer, me voy contiga.

¿Por qué las Josefas son
por Pepitas conocidas,
como si fuesen salidas
de las tripas de un melón? (Unai)

¡Y no habrá quien no conciba
que llamarle firmamento
al cielo, es un esperpento!
¿Quien va a firmar allá arriba?

¿Es posible que persona
alguna acepte el criterio
de llamarle Monasterio
donde no hay ninguna mona?

Si el que bebe es bebedor
y el sitio es el bebedero,
a lo que hoy es comedor
hay que llamar comedero.

De largo sacan largueza
en lugar de larguedad,
y de corto, cortedad
en vez de sacar corteza.

De igual manera me quejo
de ver que un libro es un tomo;
será tomo, si lo tomo,
y si no lo tomo, un dejo.

Si se le llama mirón
al que esta mirando mucho,
cuando mucho ladre un chucho
se le llamara ladrón. (Ionela)

Porque la silaba "on"
indica aumento, y extraño
que a un ramo de gran tamaño
no se le llame Ramón.

Y, por la misma razón,
si los que estáis escuchando
un gran rato estáis pasando,
estáis pasando un ratón.

Y sobra para quedar
convencido el más profano
que el idioma castellano
tiene mucho que arreglar.

Con que basta ya de historias
y, si al terminar me dais
dos palmadas, no temáis
por que os llame palmatorias.

divendres, 2 de desembre del 2011

Escursió a Agronoms

Amb el colegi, vam anar a fer una escursió fa una setmana.
Primer se'ns va presentar el Robert ens va ensenyar un Power point.             

Desprès vam fer dos tallers:
El taller d'alimentació i el taller de conservació.

Al taller d'alimentació, teniem que elegir uns aliments per preparar-nos un segon esmorzar saludable, la professora ens va revisar per assegurar-se de que era sa, per després menjar-ho.

Al de conservació, vam estudia que un aliment, com el cas de la poma, no és podia menjar podrit, es a dir, que si hi havia una cosa negra, volia dir que era dolent. I per demostrar-ho, al final, ens van donar una poma, desprès de se rentada amb aigua i amb antioxidant, tallada perquè ens la emportessim a casa.

Els prefixos negatius


De prefixos hi ha de molts tipus però ara et parlarem dels negatius:
a-    Ex: anormal
des-  Ex: desanim
in-   Ex: invariable
im- (només si la paraula comença per m) Ex: immpreció
contra-  Ex:  contraespionatge
anti-   Ex : anticongelant


EN SAPS ALGUN MÉS??

dijous, 24 de novembre del 2011

LEGO


A la nostra escola em fet un taller de LEGOS el nostre grup a fet la estació de cotxes. Ens ho vam passar molt bé tot i que ens va costar bastant trobar les fitxes, al final ho vam acabar i ens va quedar molt bonic. Feiem un cotxe per persona, i va donar la casualitat de que erem casi tots els del grup, sol faltava la Ionela i en Josue (el de les ulleres) no era del grup, però igualment la vam voler penjar al blog.

Per cert el dimecres dia 23 de novembre vam anar a un projecte de fem talen al parc tecnològic de gardeny (Lleida) i vam fer un "experiment" de legos d'uns robots i d'una central espacial a Mart. Ens ho vam passar molt bé.
Que ús sembla?

dilluns, 7 de novembre del 2011

Els manlleus

Sabeu que són els manlleus??
Doncs són paraules que tenen l'origen en altres llengües (anglès, francès, italià,etc.), I aqui us volem ensenyar exemples:

Bacó- anglès
Caldo- castellà
Croqueta- francès
Gerra- alemany
Cacau- llengües americanes
Drama- grec
Piano- italià
Menú- francès
Ganivet- alemany
Batuta- italià
Golf- anglès
Entrecot- francès
Tabac- llengües americanes

SINTAGMA NOMINAL

El sintagma nominal és pot formar per un nom acompanyat de un determinant o complemen.

El nucli del sintagma nominal te que ser un nom o un pronom, i pot anar acompanyat de determinants (DT) i complements del nom (CN). Ej:  El álbum vermell ..
El álbum és el Nucli.
Però sobretot sempre ha d'haver concordança de gènere i nombre!

dissabte, 5 de novembre del 2011

YMCA

Aquests dies (del 23 al 29 d'octubre) hem fet una estada amb angles a Priego, un poble de Cuenca.
Allí, hem conegut a uns nens de una escola de Alpedrete (Madrid), que ens hem fet tots molts amics però per llàstima dissabte vam tindre que marxar.


Quant anavem a menjar, sempre cantàvem cançons, que aquí os volem ensenyar:




Cuando un pirata baila:


Cuando un pirata baila, baila, baila. x2
Cabeza, cabeza, cabeza cabeza. x2
Cuando un pirata baila, baila, baila. x2
Ombros, ombros, ombros ombros ombros. x2
Cuando un pirata baila, baila, baila. x2
Brazos, brazos, brazos brazos brazos. x2
Cuando un pirata baila, baila, baila. x2
Pechitos, pechitos, pechitos pechitos
Cuando un pirata baila, baila, baila. x2
Caderas, caderas, caderas caderas. x2
Cuando un pirata baila, baila, baila. x2
Culito, culito, culito culito. x2
Cuando un pirata baila, baila, baila. x2
Piernas, piernas, piernas piernas piernas. x2
Cuando un pirata baila, baila, baila. x2
Gritamos, gritamos, gritamos más furte. x2
http://www.youtube.com/watch?v=ytIccLkwuWs

One and 2:


one and 2. x2
balas que vite, one and 2. x2
saquen peloten, boten, balas que vite, one and 2. x2
ique ique, nique nique, oque oque, noque noquesaquen peloten, boten, balas que vite, one and 2. x2


Baby shark:


Baby shark tutu, tututuru, x3. baby shark.
Mumy shark tutu, tututuru, x3. mumy shark.
Dady shark tutu, tututuru x3. dady shark.
Grandma shark tutu, tututuru x3. Grandma shark.
Granpa shark tutu, tututuru x3. Grandpa shark.
Go in swimming tutu, tututuru x3. Go to swimming.
See a shark tutu, tututuru x3. Fin a shark.
Shark attack tutu, tutututu x3. Shack attack.
Lose an arm shark tutu, tututuru x3. Lose an arm shurk.
Lose a leg shark tutu, tututuru x3. Lose a leg shark.
http://www.youtube.com/watch?v=cPaM0y4VRps


Conga:


Conga, conga, queremos bailar conga, queremos ver a _____ bailar conga. Una mano en la cabeza, la otra en la cintura, moviendo las caderas, con mucha sabrosura.


I want to see:


I want you say a cocodrile. Whats that you say? I want you say a cocodrile. Whats that you say? I say (clapping hands) u, a a a u, a a a u, a a a u, One more time now, u, a a a u, a a a u, a a a u.


I want you say a monkey. Whats that you say? I want you say a monkey. Whats that you say? I say (by monkey) u, a a a u, a a a u, a a a u, One more time now, u, a a a u, a a a u, a a a u.


I want you say a happy shark. Whats that you say? I want you say a happy shark. Whats that you say? I say (shark by happy) u, a a a u, a a a u, a a a u, One more time now, u, a a a u, a a a u, a a a u.


I want you say a pongolus. Whats that you say? I want you say a pongolus. Whats that you say? I say (making pongolus) u, a a a u, a a a u, a a a u, Whant more time naw, u, a a a u, a a a u, a a a u.
...


Chu chu uá


Chu chu uá, chu chu uá
Chu chu uá, uá, uá
Chu chu uá, chu chu uá
Chu chu uá, chu chu uá
Outstretched arm
Chu chu uá, chu chu uá
Chu chu uá, uá, uá
Chu chu uá, chu chu uá
Chu chu uá, chu chu uá
Outstretched arm
Fingers up
Chu chu uá,...
Outstretched arm
Fingers up
Puckered shoulder
Chu chu uá,...
Outstretched arm
Fingers up
Puckered shoulder
Penguin walk
Chu chu uá,...
Outstretched arm
Fingers up
Puckered shoulder
Penguin walk
Puckered lap
Chu chu uá,...
Outstretched arm
Fingers up
Puckered shoulder
Penguin walk
Puckered lap
Tongue out
ta ta da ta ta da,...


Young man, there's no need to feel down. 
I said, young man, pick yourself off the ground. 
I said, young man, 'cause you're in a new town 
There's no need to be unhappy. 

Young man, there's a place you can go. 
I said, young man, when you're short on your dough. 
You can stay there, and I'm sure you will find 
Many ways to have a good time. 

It's fun to stay at the Y-M-C-A. 
It's fun to stay at the Y-M-C-A. 

They have everything that you need to enjoy, 
You can hang out with all the boys ... 
It's fun to stay at the Y-M-C-A. 
It's fun to stay at the Y-M-C-A. 

You can get yourself clean, you can have a good meal 

You can do whatever you feel ...
http://www.youtube.com/watch?v=CS9OO0S5w


I LOVE YOU, ALPEDRETE!

DSCN1704DSCN1766